Ako zostať fit aj na materskej?

  Kategórie: Lifestyle,
06. okt'17

Ako sa dostať do formy po pôrode a zhodiť nadbytočné kilogramy? S bábätkom môžete cvičiť aj doma, v peknom počasí vyskúšajte behať so špeciálne upraveným kočíkom. Pre zachovanie mentálneho zdravie zase nezabúdajte na svoje potreby a na svojich priateľov, pretože len spokojná mama má spokojné deti.

Základná rovnica chudnutia je jasná – energetický výdaj musí byť vyšší ako príjem. Ak nepatríte k tým šťastným mamičkám, ktoré chudnú počas dojčenia raketovou rýchlosťou, budete sa musieť viacej hýbať. Vymeňte auto za prechádzky s kočíkom, prihláste sa s bábätkom na kurz jogy či tanca. Aktívne mamičky už určite počuli o strolleringu – fitnes cvičení s detským kočíkom na čerstvom vzduchu. Jedným za najúčinnejších spôsobov, ako stratiť nadbytočné kilá, je beh. Opäť nemusíte behať sama. Vďaka špeciálne upravenému bežeckému kočíku, ktorý redukuje otrasy a ľahko sa ovláda, môžete behávať aj s vašou malou včeličkou.

Beh s kočíkom

Cvičenie doma so živou záťažou

Cvičenie na materskej nie je bájny jednorožec. Každá žena, ktorá sa chce cítiť dobre a vrátiť sa k svojej kondícii či váhe pred tehotenstvom, by si mala nájsť chvíľku času aj pre seba. Ak ste sa rozhodli cvičiť doma, bábätko nemusíte odkladať do ohrádky alebo čakať, kým zaspí. Pri spoločnom cvičení môžete drepovať s bábätkom v náručí alebo v ergonomickom nosiči, robiť výkopy vpred (známe ako lunges), alebo si ľahnúť na chrbát, pokrčiť nohy, posadiť si dieťa na brucho a nadvihovať zadok aj s takouto milou záťažou.

Problém mnohých žien – brucho

Mať tak brucho ako predtým – to je asi jedno z najčastejších prianí ženy po pôrode. Počas tehotenstva a pôrodu trpia najmä svaly panvového dna. Dlhodobým pôsobením tlaku ochabnú, pridružiť sa môžu aj oddelenie priameho brušného svalstva – diastáza. Oba problémy sa dajú upraviť pravidelným cvičením. Pri diastáze vám môže pomôcť program na domáce cvičenie TuplerTechnique, ktorého úspešnosť je podložená aj výskumom. V ťažších prípadoch sa nevyhnete navštívite fyzioterapeuta, ktorý sa na tento problém špecializuje. Rozostup priamych brušných svalov sa dá riešiť aj operačne, zákrok čiastočne prepláca zdravotná poisťovňa.

Cvičenie s dieťaťom

Zostaňte v kontakte s ľuďmi (dospelými)

Jedna vec je zostať fit po fyzickej stránke, ďalšia zase po psychickej. Určite ste už počuli vtipy vašich kamarátok o tom, ako na materskej „ohlúpli“, prípadne zaručene pravdivé historky o tom, ako sa asistentka šéfa po návrate do práce pristihla pri tom, že mu krája obed na kúsky, rovnako ako svojmu dieťaťu. Stereotyp a automatizovanie každodenných činností vás môžu priviesť k dočasným pochybnostiam o vašej inteligencii. Ak sa chcete udržať fit aj po mentálnej stránke, chodievajte na čerstvý vzduch, do stravy zaraďte viacej orechov (nenasýtené mastné kyseliny z nich prospievajú mozgu) a namiesto sledovanie televízie si vezmite do ruky knihu. Udržíte si tak slovnú zásobu aj rozhľad. Stretávajte sa s ľuďmi, aby sa vaša komunikácia neobmedzila len na detské „žužlanie“ – prihovárajte sa mamičkám na pieskovisku, choďte na kávu s bývalými kolegami či priateľkami... Hlavne komunikujte s dospelými ľuďmi (teraz už chápete osamelých dôchodcov, ktorí sa prihovoria komukoľvek a kdekoľvek).

Len spokojná mama má spokojné deti

Ďalším spôsobom, ako zostať fit, je oprášiť si poznatky z práce, prípadne sledovať novinky z vášho oboru... Ak túžite po sebarealizácii a počas materskej investujete čas aj do seba, u svojho súčasného či budúceho zamestnávateľa získate cenné body navyše. Vyčleňte si pár hodín v týždni len pre seba a svoje vlastné potreby a naučte sa byť trocha egoistkou. Pretože len spokojná mama môže mať spokojné deti :)